woensdag 1 april 2009

Een aantal leuke waarnemingen

In een paar dagen tijd heb ik toch weer een aantal leuke waarnemingen gehad. Ik zal deze waarnemingen even kort behandelen.

- Allereerst heb ik op 31 maart de grote en kleine mantelmeeuw tegelijk bij elkaar gezien. In een grote groep zilvermeeuwen zaten de grote en kleine mantelmeeuw vlak bij elkaar. Toch leuk om de grote en kleine mantelmeeuw zo bij elkaar te zien.
- Ook heb ik op 31 maart mijn eerste tjiftjaf van het jaar gehoord. Toch altijd leuk om een eerst exemplaar van een vogel weer te horen of te zien...
- En op 1 april heb ik dan eindelijk mijn eerste heggenmus gezien (en nee: het is geen 1-aprilgrap)..Tijdens werkzaamheden aan mijn vogelhut (om vogels te fotograferen). Zag ik in eens dat er een heggenmus in de buurt zit. Misschien dat ik hem binnenkort eens kan fotograferen.

Zo even een zeer kort verslag van een aantal leuke waarnemingen

Geen opmerkingen: