dinsdag 11 mei 2010

Eindelijk weer eens echt gevogeld

Na een tijdje vrij weinig te hebben gevogeld en dus ook weinig tijd aan mijn blog te hebben besteed, vanmorgen eindelijk weer eens echt gevogeld. De laatste tijd bestond vooral uit twitchen, bijvoorbeeld naar de Kuifkoekoek bij Wassenaar, die ik gemist heb op een paar minuten:(...Maar vandaag even een klein rondje in het Fochteloƫrveen en Diependal gedaan. Veel zogenaamde jaarlijstsoorten weer meegepakt, zoals bijvoorbeeld de koekoek en de roodhalsfuut. Ook de jaarlijst had de laatste tijd weinig toevoegingen gehad, maar vandaag heeft ook die een enorme boost gehad.

Ook nog twee nieuwe levenslijstsoorten. In de bossen bij Ravenswoud voor de eerste keer een zomertortel gehoord. Een zeer typisch geluid. En op de weg door het Fochteloƫrveen 's morgens vroeg al snel een tuinfluiter aan de mijn levenslijst kunnen toevoegen. Ook nog een paar mooie plaatjes(al zeg ik het zelf) van o.a. een vliegende boomvalk een zingende tjiftjaf.

Ik hoop de komende tijd wat meer tijd te kunnen besteden aan het vogelen en het beheren van deze blog.

Geen opmerkingen: